FAQ

Ofte stillede spørgsmål - og svar.

 

Hvilket hotel skal jeg bo på?

Dit hotel bliver tildelt senest ca. 3 uger inden afrejse. Du bor på samme hotel, som den skole du har tilmeldt dig, medmindre du har bestilt en af vores upgrades. Så bor du sammen med den gruppe fra din skole, der har bestilt samme upgrade, som dig.


Hvornår og hvordan kan man vælge værelser?

Du kan vælge dit værelse online på din bruger på www.pragueweek.dk, den 25. januar.


Kan der bestilles specielle værelser? (enkelt, dobbelt eller lignende)

Hvis du ønsker dobbeltværelse, skal du booke vores Luksus Upgrade eller vores 5 Stars Upgrade, her garanterer vi 2-mandsværelser, og 3-mandsværelser hvis det ønskes.

På vores andre hoteller, kan der ikke bestilles specielle værelser, men vi vil gøre hvad vi kan for at opfylde jeres ønsker.


Hvor meget skal jeg betale i depositum?

Ved ankomsten til hotellet, så skal der betales et depositum på typisk 20-40 euro per person. Dette er et krav fra hotellet og kan ikke fraviges. Det nøjagtige beløb meddeles før afrejse og opkræves normalt i euro eller tjekkiske korunaer.


Får jeg mit depositum tilbage?

Hvis hotellets regler overholdes så tilbagebetales beløbet ved afrejse. Hvis hotellets regler ikke overholdes, så vil hele eller noget af beløbet være mistet. Hotellet kan ligeledes kræve yderligere betaling hvis reglerne bliver brudt igen. Vær opmærksom på, at der hæftes solidarisk og kollektivt på fællesarealerne, såfremt de skyldige ikke findes.

Hvad indeholder rejsen?

Rejsen indeholder bus tur/retur til Prag, samt 4 hotelovernatninger.


Hvad indeholder ekstraydelserne?

Ekstraydelserne indeholder forskellige ting. Du kan læse om de forskellige aktiviteter her (http://www.pragueweek.dk/content/43-aktiviteter) og vores armbånd her (http://www.pragueweek.dk/content/4-prague-passes)


Kan man ændre eller annullere rejsen?

Hvis du har købt en sygdomsafbestillingsforsikring kan du afbestille i tilfælde af at du bliver syg op til ferien og få rejsens pris refunderet.

Når depositum er betalt kan det ikke refunderes og når restbeløbet er betalt kan dette ikke annulleres. Se evt. vores rejsebetingelser


Kan rejsen overdrages til en anden fordi man ikke selv kan deltage?

Ja - rejsen kan overdrages mod et gebyr på 250 kr. Dette gøres ved at kontakte os igennem vores formular.
Ved en navneændring kan vi ikke garantere, at man kan ændre valg i ordren såsom skole, hotel etc.. Vi vil naturligvis gøre vores bedste for at imødekomme ønsker, men bemærk at jo senere du ønsker en navneændring, desto sværere bliver det for os. Du kan se mere information under "Betingelser".

Jeg er blevet syg og har bestilt forsikring. Hvad skal jeg gøre?

På vores hjemmeside kan du downloade en lægeerklæring. Denne skal udfyldes og underskrives af din læge. Herefter skal du sende den til vores postadresse; Prague Week v/ WOPL ApS, Schleppegrellsgade 18, 9000 Aalborg. Lægeerklæringen skal være i vores besiddelse senest 7 dage efter planlagt påbegyndt rejse. Ydermere skal vi kontaktes via mail (info@pragueweek.dk) før afrejse for at forsikringen er gældende. Dette kan ikke meddeles telefonisk.

Hvornår er sidste tilmeldingsfrist?

Sidste frist for tilmelding er den 9. november 2018.


Hvornår er betalingsfristen?

Depositum (ca. 500 kr.) skal være betalt senest d. 9. november 2018 og resten skal være betalt senest den 4. januar 2019.


Hvornår modtager man rejsedokumenter?

Dit rejsebevis kan downloades på din personlige profil når du har betalt for hele rejsen. Alle detaljer ift. værelsesinddeling og diverse vil foregå ca. 3 uger inden afrejse.

Kan man købe ekstra ydelserne (Party/ VIP/ Poolparty) efter man har lavet sin bestilling?
Ja. Du kan tilkøbe alt frem til d. 4 januar. Herefter kan man kun tilkøbe aktiviteter og passes. Vi opfordrer derfor alle til at tjekke, om de har valgt den hotelkategori og transportform, som de ønsker, senest d. 4. januar.


Min betaling er ikke registreret. Hvad skal jeg gøre?

Du skal kontakte os via vores kontaktformular på hjemmesiden.


Hvornår får vi nøjagtige rejsedatoer og tidspunkt?

Ca. 3 uger inden afrejse vil I få det eksakte afrejsetidspunkt.

Dog ligger det fast, at der er 2 forskellige afgange, opdelt således:

Uge 7: 10.-16 februar 2019

Uge 8: 16.-22. februar 2019


Hvor er opsamlingssted for bussen?

Opsamlingssteder vil altid være inden for en rimelig rejseafstand af den skole du har tilmeldt dig. Præcis opsamlingssted kan du se online ved at logge ind på din profil 2 uger inden afrejse.

 


Hvornår vælger man plads i bussen?

Vi uddelegerer ikke pladser i bussen. Dette ordnes internt. Du får dog tildelt en bus som du skal køre med


Sælges der drikkevarer og mad i bussen?

Ja, der sælges drikkevarer i bussen og det er ikke tilladt at medbringe egne drikkevarer.


Må man medbringe mad og drikkevarer i bussen?

Ja. Det er dog ikke tilladt at indtage alkohol i bussen.


Er der toiletter i bussen?

Ja - alle vores busser er topmoderne med toilet.

Hvilken valuta benytter man i Tjekkiet?

I Tjekkiet benyttes valutaen Czech Koruna. Euros kan benyttes, men er ikke anbefalelsesværdigt.


Hvor veksler man penge?

Vi anbefaler at man veksler hjemmefra i sin bank eller i en Forex. I Prag findes der dog også forskellige vekselbutikker.


Kan man bruge Visa, Visa Electron og kreditkort i Tjekkiet?

De 3 kort er anvendelige i Tjekkiet, i samme grad, som de er anvendelige i Danmark.
 

Bør man medbringe Euro?

Ja, til turen gennem Tyskland samt til depositum på hotellet.


Hvordan fungerer det offentlige transport system i Prag, er der samme billet til metro, sporvogne og busser, hvor køber man billetter og hvad koster det?

Det er samme billet til som benyttes til alle transportmidler. De kan købes i gule automater på metrostationerne, i de butikker der hedder Tabak samt i kioskerne på de store stationer.
 
Prisen er følgende:
Billet gældende i 30 min fra den stemples (gøres når man går ned i metro eller ind i bus/ sporvogn): 24 CZK
Billet gældende i 90 min fra den stemples (gøres når man går ned i metro eller ind i bus/ sporvogn): 32 CZK
Der kan frit skiftes på samme billet imellem de forskellige transportmidler så længe tiden ikke overskrides.
 
24 timers billet koster 110 CZK
3 dages billet koster 310 CZK

Hvad koster det ca. at køre i taxi pr km.?

Vi har et samarbejde med et tjekkisk firma, der har samlet alle de billigste taxaer i en app. Du finder app'en her: https://www.liftago.com/app/install/taxi/+KJrOa

Har I kontor i Prag?

Ja – kontoret er åbent for alle vores rejsende. Adressen på kontoret vil blive kommunikeret ud til både rejsende og forældre før afrejse.

Kontoret er kun åbent under selve afviklingen af rejserne.
 

Har I danske guider?

Ja – vi har både danske, svenske og engelsktalende tjekkiske guider i Prag. De kan hjælpe ved alle problemer og kommer til at være tydeligt til stede døgnet rundt.


Har I en nødtelefon?

Ja – nummeret til nødtelefonen vil blive kommunikeret ud til både rejsende og forældre, før afrejse.

Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies, der er beskrevet i vores cookiepolitik.

close